יום שבת, 18 באפריל 2009

בניית מצגת מולטימידיה לפי סולמון(2000)

לבניית מצגת יש יתרון בצפייה במצגת בנוייה. 
לא כמות המחשבים קובעת ולא רק האפיונים הסציפיים של התוכנה והכלים, אלא מה שהתלמידים עושים בהם.
בניית מצגת מולטימידיה המשמשת לתקשורת עם אחרים, תעזור לתלמיד לבנות רשת משמעויות שכליות מקבילה, המחשב משמש ככלי לחשיבה וכלי לבניית ידע.
בניית מצגות ע"י תלמידים עשוי להביא להשפעות ברורות על ההבנה בעת שהצוותים עוסקים בפיתרון בעיה כלשהיא. בניית המצגת מתבצעת בשלבים. בניית המצגת משפיעה על החומר שבו עוסקים במצגת. בניית מצגת מהווה דוגמה טובה ללמידה קו
נסטרוקטיביסטית בסביבה עתירת טכנולוגיה.
כאשר בניית המצגת מחייבת התייחסות מוסכלת לניסוח קשרים בין פריטי המידע, ומעצבה צריך להחליט אם פריט מסוים הוא תוצאה או סיבה, והלומד הוא זה שמקבל ההחלטות, זה מפחית מהסכנה של דפקט הפרפר.

תגובה 1:

  1. בבניית המצגת יכולים לבנות ידע בעצמינו, כאשר מקשרים בין פרטי המידע יוצרים ידע.כאשר בונים מצגת בעצמינו אנו משתמשים בכלי זה ככלי פתוח, אנו מחליטים מה ואיך להציג המידע.
    אבל כאשר משתמשים במצגת בנויה זה לפעמים גורם לדפקט הפרפר

    השבמחק